نکته‌هایی برای اتاق نوزادان

 توصیه‌هایی برای اتاق کوچولوها


 توصیه‌هایی در زمینه ی اتاق کوچولوها:

 
زمانی کودکان تازه شروع به راه رفتن کرده اند، یعنی حدود 1 الی سه سال دارد و استارت به راه رفتن کرده، می بایست با اتاق نوزادی وی با ایراد روبرو خواهید شد. کودک شما در این زمان عاشق این است که پویایی بشخصه داشته باشد، قصد دارد بازی کند و رشد حرکتی او روز به روز بیشتر می‌شود.کودک در این سن علاقه دارد آزادانه حرکت کند و از دیدن استقلال خود لذت می‌برد. شما باید فضایی برای گسترش آزادی او فراهم کنید؛ جایی که بتوانند به راحتی در آن بدوند و جای امنی که بتوانند بالا و پایین رفتن را تمرین کنند. بنابراین باید اتاق را برای تمام این کارهای او آماده کنید، زیرا او در این شرایط ممکن است بارها از وسایل اتاقش آسیب ببیند. تمام این‌ها ثابت می‌کند بعد از این‌که فرزند شما به راه رفتن افتاد لازم است تغییراتی در چیدمان اتاقش بدهید. این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند بهترین و امن‌ترین اتاق را برای فرزند نوپای‌تان فراهم کنید.

به تنهایی اش احترام بگذارید
اتاق را طوری دکور کنید که بتوانید بدون نگرانی کودک را برای چند دقیقه در آن تنها بگذارید. برای این کار باید تمام وسایل تیز و خطرناک را از او دور کنید و مطمئن باشید کودک نمی‌تواند در اتاق بلایی سر خودش بیاورد. به علاوه بالش و پتوهای سنگین که ممکن است باعث خفگی کودک شوند را نیز موقع بازی از دسترس او دور نگه‌دارید. کمی دوری از شما حتی اگر برای چند دقیقه باشد، به کودک اجازه می‌دهد خودش را کشف کند. در عین حال چند دقیقه یک بار به او سر بزنید تا از سلامتش مطمئن شوید.

خانه کوچولوی او
شما لازم است به اتاق کودک نوپای خود وسایل دیگری اضافه کنید. بچه‌ها در این سن عاشق وسایل واقعی مخصوص بزرگسالان هستند که به اندازه خودشان طراحی شده. یک میز و صندلی کوچک به اندازه کودک می‌تواند برای او بسیار جالب باشد. کودک در 2 یا 3 سالگی می‌تواند روی آن بنشیند و نقاشی کند.

بالا بلندی ممنوع
کودک شما ممکن است دوست داشته باشد از کمدش بالا برود. مراقب کمدهایی که کشوهای پایینی آن‌ها می‌توانند برای کودک شما به پله تبدیل شوند، باشید و به درهای آن‌ها قفل کشو بزنید، چون حتی اگر کودک شما از کمد بالا نرود، بازهم ممکن است دستش لای در کشوها بماند. صندلی‌های بلند و صندلی‌هایی که امنیت ندارند و ممکن است کودک شما با فشار کوچکی آن‌ها را روی خود بیندازد، از اتاق خارج کنید. به علاوه مراقب باشید که تمام وسایل مبلمان مثل کمدها و قفسه‌ها محکم به دیوار پیچ شده‌اند و احتمال افتادن آن‌ها روی کودک وجود ندارد.

اسباب بازی‌های مرتب
بچه‌ها در این سن مقدار زیادی اسباب‌بازی دارند. اسباب‌بازی‌هایی که خودتان برای آن‌ها خریده‌اید با اسباب‌بازی‌هایی که مدام هدیه می‌گیرند، قاطی می‌شود و اتاق فرزند شما را شلوغ می‌کنند. بنابراین اختصاص بخشی از اتاق برای این‌که اسباب‌بازی‌های فرزندتان را در آن بگذارید اجتناب‌ناپذیر است. اگر کودک شما تخت و پارک داشته می‌توانید آن را کنار بگذارید و اسباب‌بازی‌های فرزندتان را در آن بریزید. در غیر این صورت می‌توانید از چند سبد مخصوص اسباب‌بازی که در بازار وجود دارد استفاده کنید. توجه کنید که رنگ سبدها با رنگ اتاق هماهنگی داشته باشد.


مکان های دیدنی سرزمین آلمان

جا های دیدنی کشور آلمان
 
کشور آلمان
مرکز زندگی دریایی


این مرکز ازجمله از بهترین جا های دیدنی  شهر هانوفر در دست خانواده ها می باشد.

در این کانون دریایی توریستان می توانند با استفاده از امکانات پیشرفته سفری

رویایی اما در عالم حقیقی به عمق دریاها داشته باشند و با زندگی حیوانات دریایی آشنا شوند.

عروس های دریایی و میگوها از جمله موجودات این کانون دریایی در تور آلمان هستند.

 
باغ وحش هانوفر

در باغ وحش مدرن شهر هانوفر نزدیک به دو هزار گونه از حیوانات سراسر دنیا زندگی می کنند. در هر سال بیش از یک و نیم میلیون جهانگرد و مسافر از این باغ وحش و حیوانات جالب و جذاب آن بازدید می کنند.

آلمان
دریاچه و پارک ماشسی

ماشسی نام دریاچه ای بسیار زیبا و مصنوعی در مرکز شهر هانوفر است. اطراف این دریاچه را پارک های بسیار زیبایی در بر گرفته اند. در این دریاچه قایقرانی یکی از تفریحات جذاب و مفرح است که به ویژه در فصل بهار و تابستان بسیار پرطرفدار است و رونق دارد.این منطقه از محبوب ترین مکان های دیدنی هانوفر برای مسافران است.

آلمان
قصرمارینبرگ

مارینبرگ از ساختمان های تاریخی شهر هانوفر است . این قصر دارای معماری به سبک نئو گوتیک است. این قصر دارای برج های بسیاری است که بر زیبایی قصر می افزایند. این قصر دارای تورهایی داخلی است که از عید پاک تا آخر ماه اکتبر ، مسافران را به سالن ها و تالارهای زیبا و تماشایی قصر راهنمایی می کنند.

آلمان
کلیسای مارکت

این کلیسا در میان بازار هانوفر قرار دارد و به همین علت به کلیسای مارکت معروف شده است. این کلیسا در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است. این کلیسا سالانه گردشگران بسیاری را مجذوب زیبایی های تاریخی خود می کند.

آلمان

ملزم ترین ابزار مسافرت


ضروری ترین وسایل سفر

 ابزار سفر تمام  وسایلهای درابعاد کم می باشد که قادر است برای سفری امن و بااسایش به افراد یاری رساند. اکثر از ما پیش از مسافرت به آنها فکر می کنند و نگران ازیادبردنشان می باشیم و پاره ای از اوقات هم فراموش می شوند. در این مقاله وسایل بااهمیتی که برای  ایمن و راحت  سفر بهتر از همراه داشته باشید به ۶ دسته کلی تقسیم کرده ایم تا سخت تر فراموش کنید و روش های بسته بندی آنها در سفر را نیز با شما در میان می گذاریم.


موارد استفاده: مسافرت های بین المللی و سفر داخلی

یک سفر خوب و لذت بخش وقتی محقق می شود که احساس کنترل روی مدارک، لوازم و  پول مان داشته باشیم و با یک سازماندهی درست برای هر چیزی جای مشخصی تعریف کنیم. درست به همین دلیل است که بیشتر کوله پشتی ها یا چمدان های مخصوص سفر برای هر وسیله جای مشخصی را دارند. لوازم دم دستی را در نزدیک خودتان نگه دارید و برای اینکه در طی سفر دچار آشفتگی نشوید یا چیزی را گم نکنید منظم تر باشید.

وسایل سفر,وسیله سفر, وسایل سفر

نظم دهنده های مخصوص سفر و کیف های رمزدار

 
وسایل الکتریکی: هدفن،شارژر و سر اتصال به پریز، اسپیکر، دوربین

موارد استفاده: اقامت در هتل ها، کمپینگ، سفرهای طبیهت گردی یا اقامت در خانه محلی

موبایل با تبلت شما از وسایل الکتریکی نیست که به راحتی فراموش شود اما برخی از وسایل الکتریکی که به معمولا استفاده نمی کنید می توانند در طول سفر کارایی زیادی پیدا کنند.

وسایل سفر,وسیله سفر, وسایل سفر

در طول سفر وسایل الکتریکی مورد نیاز را همراه خود ببرید

 
عینک شخصی و عینک آفتابی،چتر و کلاه

موارد استفاده: همه انواع مسافرت

لوازمی از این قبیل که شما را در برابر تغییرات آب و هوایی حفظ می کنند به ویژه برای سفر های طبیعت گردی و سفر به مناطقی که قبلا نرفته اید و چندان با آب و هوای آنجا آشنایی ندارید،بسیار مهم است. عینک تان را در مکانی مشخص و در دسترس قرار دهید در طول سفر ممکن است برای خواندن به عینک شخصیتان احتیاج پیدا کنید. همچنین در طول سفر به مناطق ساحلی فراموش کردن عبنک آفتابی می تواند دردسرهای زیادی برای شما ایجاد کند. 

وسایل سفر,وسیله سفر, وسایل سفر

برای سفر های طبیعت گردی حتما عینک آفتابی و چتر و کلاه همراه داسته باشید

 
دستمال مرطوب یا ژل شستشوی دست، لوازم بهداشتی و آرایشی
موارد استفاده: در طول سفر

حتی در یک سفر هوایی بی دردسر هم شما نمی توانید بهداشت را به راحتی رعایت کنید. در سفرهای جاده ای و طبیعت گردی که وضعیت خیلی سخت تر است. فراموش نکنید به ویژه اگر آدم حساسی هستید، تنها با یک ژل شستشو و همراه داشتن لوازم بهداشتی که ممکن است در طول سفرر لازمتان شود می توانید لذت و آرامش سفرتان را دو چندان کنید.  

وسایل سفر,وسیله سفر, وسایل سفر

دستمال مرطوب یا ژل شستشوی دست یکی از لوازم ضروری سفر است


دارو های شخصی و عمومی و لوازم کمک های اولیه
موارد استفاده: در همه انواع سفر

گاهی یک سرماخوردگی کوچک در سفر می تواند برنامه های شما را خراب کند. داروهای شخصی و چند داروی عمومی که ممکن است احتیاج شود را فراموش نکنید. 

آشنایی با هزینه های زندگی شهرهای سراسرجهان

 

آشنایی با هزینه های زندگی شهرهای سراسرجهان

هزینه زندگی,خرج کرد های زندگی درجهان تامین و براورد خرج کرد های روزمره زندگی همیشه ازجمله دقدقه های اساسی انسان در هر زمانی زندکی کرده.دردنیای امروز این محاسبه ها توسط سازمان ها دولتی و خصوصی در تمامی جهان انجام میشود هزینه های زندگی در سراسر کره خاکی



به طور معمول اطلاعات مورد نیاز این سازمان ها از طریق تجربه های مردم, قیمت اقلام اساسی (خوراک,پوشاک,اسکان,درمان وبهداشت) تامین میشود.با توجه به گستردگی و پیشرفت دنیای مجازی,شما به راحتی میتوانید با جستجو در اینترنت به لیستی از هزینه های زندگی هر کشوری در هر جای دنیا دسترسی داشته باشید.از برترین سایت های که توانایی مقایسه هزینه زندگی میان دو کشور را دارد, میتوان به سایت Numbeo.com و یا expatistan.com اشاره نمود.شما به راحتی میتوانید با مراجعه به این سایت ها هزینه زندگی در استرالیا و تهران را با هم مقایسه کنید.همچنین از آخرین قیمت اقلام متفاوت در هر کشوری نیز با خبر شوید.

مهمترین دلیلی که باعث میشود تا شما به این سایتها و لیست هزینه های یک کشور سر بزنید, مهاجرت است.به عنوان مثال اگر قصد مهاجرت به کانادا را با هر دلیلی را داشته باشید باید با هزینه های کانادا (هزینه کرایه یا خرید خانه,هزینه های درمان,هزینه های خوراک و پوشاک) آشنا باشید.هرچند که هزینه های اعلام شده از سوی سازمان های دولتی و خصوصی و یا سایتهای مهاجرتی به صورت نسبی و معمولا در مورد شهر های بزرگ هر کشوری است, اما باز اطلاع داشتن از این موضوع به شما در تعیین مقصدتان کمک بسیاری میکند.باید این نکته را هم در نظر گرفتن که هزینه های روزمره در هر کشوری در شهر های مختلف آن کشور, متفاوت است.به عنوان مثال هزینه زندگی در شهر تهران با شهر زاهدان بسیار متفاوت است.یکی دیگر از عواملی که در هزینه های روزمره شما بسیار تاثیر گذار است, سبک زندگی و روش خرج کردن شما میباشد.این موضوع میتواند در هر فردی با توجه به روحیات و سبک زندگی کاملا متفاوت باشد.

در ادامه اینفوگرافیکی از هزینه های زندگی در سراسر دنیا را مشاهده خواهید کرد.با دیدن این اینفوگرافیک متعجب خواهید شد.مطمئنا اولین نکته ای که به نظرتان میرسد بالا بودن هزینه های زندگی در کشورهای پیشرفته و موفق در زمینه اقتصادی است.معمولا توصیفی که از این کشور ها میشنویم, در مورد رفاه اجتماعی و اقتصادی کامل برای شهروندان این کشورهاست.البته این توصیف ها و تعریف ها دروغ نبوده و کاملا در این کشور ها قابل لمس است.مهمترین نکته ای که باعث میشود تا هزینه زندگی بالا در کشور هایی مانند استرالیا به شهروندان فشار وارد نکند, بالا بودن دستمزدها و درآمد های شهروندان است.البته بالا بودن دستمزد ها دلیلی بر کسب و پس انداز پول برای شهروندان نمیباشد.هر شهروند متناسب با سقف درآمد خود باید مالیات به دولت پرداخت کند و دولت نیز با توجه به مالیات پرداختی خدمات به او ارائه خواهد داد.



 

 

توصیه‌هایی در مورد اتاق نوزادان

 توصیه‌هایی در مورد اتاق کوچولوها


 نکته‌هایی در مورد اتاق کودکان:

 
وقتی نوزادان تازه شروع به راه رفتن کرده اند، یعنی تقریبا 1 تا 3 سال هستند و شروع به حرکت کردن کرده، می بایست با اتاق کودکی او با ایراد مواجه خواهید شد. کودک شما در این زمان دلش می‌خواهد پویایی بشخصه داشته باشد، می‌خواهد بازی کند و رشد حرکتی او روز به روز افزایش می یابد. او در این سن علاقه دارد آزادانه حرکت کند و از دیدن استقلال خود لذت می‌برد. شما باید فضایی برای گسترش آزادی او فراهم کنید؛ جایی که بتوانند به راحتی در آن بدوند و جای امنی که بتوانند بالا و پایین رفتن را تمرین کنند. بنابراین باید اتاق را برای تمام این کارهای او آماده کنید، زیرا او در این شرایط ممکن است بارها از وسایل اتاقش آسیب ببیند. تمام این‌ها ثابت می‌کند بعد از این‌که فرزند شما به راه رفتن افتاد لازم است تغییراتی در چیدمان اتاقش بدهید. این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند بهترین و امن‌ترین اتاق را برای فرزند نوپای‌تان فراهم کنید.

به تنهایی اش احترام بگذارید
اتاق را طوری دکور کنید که بتوانید بدون نگرانی کودک را برای چند دقیقه در آن تنها بگذارید. برای این کار باید تمام وسایل تیز و خطرناک را از او دور کنید و مطمئن باشید کودک نمی‌تواند در اتاق بلایی سر خودش بیاورد. به علاوه بالش و پتوهای سنگین که ممکن است باعث خفگی کودک شوند را نیز موقع بازی از دسترس او دور نگه‌دارید. کمی دوری از شما حتی اگر برای چند دقیقه باشد، به کودک اجازه می‌دهد خودش را کشف کند. در عین حال چند دقیقه یک بار به او سر بزنید تا از سلامتش مطمئن شوید.

خانه کوچولوی او
شما لازم است به اتاق کودک نوپای خود وسایل دیگری اضافه کنید. بچه‌ها در این سن عاشق وسایل واقعی مخصوص بزرگسالان هستند که به اندازه خودشان طراحی شده. یک میز و صندلی کوچک به اندازه کودک می‌تواند برای او بسیار جالب باشد. کودک در 2 یا 3 سالگی می‌تواند روی آن بنشیند و نقاشی کند.

بالا بلندی ممنوع
کودک شما ممکن است دوست داشته باشد از کمدش بالا برود. مراقب کمدهایی که کشوهای پایینی آن‌ها می‌توانند برای کودک شما به پله تبدیل شوند، باشید و به درهای آن‌ها قفل کشو بزنید، چون حتی اگر کودک شما از کمد بالا نرود، بازهم ممکن است دستش لای در کشوها بماند. صندلی‌های بلند و صندلی‌هایی که امنیت ندارند و ممکن است کودک شما با فشار کوچکی آن‌ها را روی خود بیندازد، از اتاق خارج کنید. به علاوه مراقب باشید که تمام وسایل مبلمان مثل کمدها و قفسه‌ها محکم به دیوار پیچ شده‌اند و احتمال افتادن آن‌ها روی کودک وجود ندارد.

اسباب بازی‌های مرتب
بچه‌ها در این سن مقدار زیادی اسباب‌بازی دارند. اسباب‌بازی‌هایی که خودتان برای آن‌ها خریده‌اید با اسباب‌بازی‌هایی که مدام هدیه می‌گیرند، قاطی می‌شود و اتاق فرزند شما را شلوغ می‌کنند. بنابراین اختصاص بخشی از اتاق برای این‌که اسباب‌بازی‌های فرزندتان را در آن بگذارید اجتناب‌ناپذیر است. اگر کودک شما تخت و پارک داشته می‌توانید آن را کنار بگذارید و اسباب‌بازی‌های فرزندتان را در آن بریزید. در غیر این صورت می‌توانید از چند سبد مخصوص اسباب‌بازی که در بازار وجود دارد استفاده کنید. توجه کنید که رنگ سبدها با رنگ اتاق هماهنگی داشته باشد.