راه های تور به ارمنستانو اخذ اقامت ارمنستان

عنوان : شرایط توریستی در مقاطع گوناگون در سوئد

شما با استفاده از تور ارمنستان میتوانید لحظات خوشی را برای خود و خانواده تان در کشور زیبای ارمنستان رقم بزنید و خاطرات بسیار زیبایی در این کشور ثبت کنید.

اقتصاد نیوزیلند
نیوزیلند در دسته کشورهای توسعه ‌یافته و ثروتمند قرار می‌گیرد و در سال ۲۰۱۳ هفتمین کشور دنیا از نظر شاخص توسعه انسانی بوده است. اما اقتصاد آن بسیار وابسته به صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری است. در سال ۲۰۰۹ لبنیات حدود ۲۱ درصد، پشم ۶٫۳ درصد، میوه ۳٫۵ درصد، ماهی ۳٫۳ درصد و دیگر محصولات کشاورزی و دامپروری از جمله شراب و گوشت ۱۳٫۲ درصد کالاهای صادراتی نیوزیلند را تشکیل می‌داده‌اند.

 

در اواخر قرن نوزدهم پشم مهمترین کالای تولیدی نیوزیلندی‌ها بود و صنایعی چون صید نهنگ و فک، تولید الوار، تولید کتان، و استخراج طلا نیز در دوره‌های مختلف در اقتصاد نیوزیلند اهمیت داشتند. نوسانات قیمتی در بازارهای جهانی سبب کاهش تولید محصولاتی چون پشم و جایگزینی آن با محصولاتی چون لبنیات و شراب شده‌است. توریسم نیز در سال‌های اخیر اهمیت بیشتری در اقتصاد کشور پیدا کرده‌است.

در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ درآمد سرانه و رفاه عمومی در نیوزیلند بالاتر از اروپا و آمریکای شمالی بود اما کاهش قیمت پشم و افزایش قیمت نفت در دهه ۱۹۷۰ اقتصاد نیوزیلند را با مشکلات جدی روبرو کرد و در دهه‌های بعد اقتصاد نیوزیلند تغییرات زیادی را به خود دید.

نیوزیلند اقتصاد پیشرفته و پررونقی دارد. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۰۷ به ۱۲۸/۱ میلیارد دلار و تولید سرانه آن به ۳۰۲۳۴ دلار رسید که در ردیف بیست و هشتم دنیا و نزدیک به کشورهای اروپای جنوبی قرار می‌گیرد (اسپانیا بیش از ۳۳ هزار دلار و آمریکا بیش از ۴۶ هزار دلار است).

از سال ۲۰۰۰ تاکنون سطح درآمد میانه خانواده‌های نیوزیلندی افزایش چشمگیری داشته‌است. باوجود این‌که سطح درآمدهای مردم این کشور پائینتر از بسیاری از کشورهای جهان اول قرار دارد، اما تحقیقات بین‌المللی نشان داده که مردم این کشور دارای سطح بالای رضایت از زندگی هستند:

   شاخص توسعه انسانی صندوق توسعه اقتصادی-اجتماعی ملل متحد در سال ۲۰۰۶: سوم

   کیفیت زندگی مجله اکونومیست در سال ۲۰۰۶: دهم

   بررسی رضایت از زندگی انستیتو لگاتوم در سال ۲۰۰۷: اول

   سطح کامروایی عمومی انستیتو لگاتوم در سال ۲۰۰۹: دهم

   بررسی کیفیت زندگی مؤسسه مرسر در سال ۲۰۱۰: آوکلند چهارمین و ولینگتون دوازدهمین شهر مناسب برای زندگی در دنیا هستند.

   ضریب جینی («توزیع عادلانه درآمد»): ۳۶/۲ (پنجاه و چهارم)

   شاخص صلح جهانی در سال ۲۰۰۹: ۱/۲ (اول)

   آزادی مطبوعات (از خبرنگاران بدون مرز): پنجم

   شاخص فساد اقتصادی: کشوری که کمترین فساد اقتصادی را دارد. (اول)
فرهنگ

ریشه فرهنگ نیوزیلند را می بایست در فرهنگ انگلیسی جستجو کرد ضمن اینکه فرهنگ مائوری تأثیر عمیقی بر روی فرهنگ امروز نیوزیلند گذاشته‌است و امروزه شیوه زندگی مائوری‌ها و اروپایی ‌تباران تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد.

در کل نیوزیلند به واسطه مهاجرت گسترده، کشوریست چند فرهنگی که گروههای مختلف قومی و مذهبی در برگزاری آداب و رسوم خود آزاد می‌باشند.
سینما

در عرصه سینما اگرچه نیوزیلند از لوکیشن‌های محبوب فیلم‌ برداری برخوردار می‌باشد اما سینمای این کشور از دهه ۱۹۶۰ شاهد رشد و شکوفایی بوده‌است. از فیلم‌های معروف تاریخ سینمای نیوزیلند می‌توان به سگ‌های خواب‌آلود، پیانو و خداحافظ پورک پای اشاره کرد.

سینمای نیوزیلند در دهه گذشته عصر طلایی خود را پشت سر گذاشته‌ است که فیلم‌های موفقی همچون آخرین سامورایی، استخوان‌های دوست ‌داشتنی (فیلم)، کینگ کونگ و سه‌گانهٔ ارباب حلقه‌ها ساختهٔ پیتر جکسون شاهد بر این مدعی هستند.
ورزش

بیشتر ورزش‌های رایج و محبوب در کشور نیوزیلند ورزش‌های بریتانیایی هستند. اتحاد راگبی ورزش ملی این کشور محسوب می‌شود و بیشترین تماشاگران را به خود جذب می‌کند. گلف، نت‌بال، تنیس و کریکت بیشترین تعداد ورزشکار را در بین بزرگسالان دارند و فوتبال در بین کودکان و نوجوانان در رتبه اول قرار می‌گیرد. اسب ‌دوانی هم ورزشی پرتماشاچی و محبوب است. مائوری‌ها هم حضور چشمگیری در ورزش‌های اروپایی به ویژه راگبی دارند و تیم ملی راگبی نیوزیلند قبل از هر مسابقه رقص محلی هاکا را اجرا می‌کند.

تیم ملی اتحاد راگبی (راگبی ۱۵ نفره) نیوزیلند پرافتخارترین تیم دنیا و مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی این رشته است. نیوزیلند در ورزش‌های گروهی دیگری چون راگبی لیگ، نت‌بال، کریکت و سافت‌بال هم از قدرت‌های برتر دنیا به شمار می‌آید. آنها قهرمانان زیادی در رشته‌های تریاتلون، پاروزنی، قایقرانی بادبانی و دوچرخه‌سواری داشته‌اند و در ادوار اخیر المپیک در گروه بهترین کشورها از نظر نسبت مدال به جمعیت بوده‌اند. نیوزیلندی‌ها همچنین سابقه‌ای غنی در ورزش‌های ماجراجویانه‌ای چون کوهنوردی و صخره ‌نوردی دارند.
آموزش و تحصیلات

در نیوزلند دانشگاه‌های مختلفی با کیفیت بالا وجود دارند که عبارتند از:

   دانشگاه اوکلند که بر اساس آخرین رتبه‌ بندی علمی دانشگاه‌های معتبر دنیا، در رتبه ۶۴ قرار دارد.

   دانشگاه صنعتی اوکلند در شهر اوکلند.

   دانشگاه اتاگو در شهر دنیدن.

   دانشگاه کانتربوری در شهر کرایست چرچ.

   دانشگاه ویکتوریا در شهر ولینگتون.

کیش یکی از جزایر زیبای منطقه میباشد.تور کیش یکی از محبوب ترین تورها در میان گردشگران است.شما میتوانید در کیش تعطیلات فوق العاده ای با خانواده خود داشته باشید.

مهاجرت به کانادا , مهاجرت به استرالیا , اقامت , مهاجرت به کانادا , مهاجرت به استرالیا , اقامت

زندگی در کانادا و آشنایی با بهترین مدارس کانادا+ تصاویر

عنوان : مهاجرت به کانادا کانادا از طریق کارآفرینی

برای مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور شما باید با اقامت کانادا با جدیدترین شرایطآشنا شوید و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید.

 

آمریکا یکی از کشورهایی است با داشتن دانشگاههای طراز اول، دانشجویان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند و شرایط نسبتا مناسبی را برای تحصیل آن ها فراهم می نماید.

به طور کلی دانشگاه های آمریکا به دو گروه ایالتی (state school) و خصوصی (private school) تقسیم می‌شوند. دانشگاه های ایالتی معمولاً بسیار ارزان‌تر هستند اما ممکن است برای پذیرش دانشجویان خارجی (international students) محدودیت ظرفیت داشته باشند.

 

علاوه بر آن دانشگاه های آمریکا را می‌توان بر حسب اینکه مراکز تحقیقاتی هستند یا نه به دو گروه تقسیم کرد:

-گروه اول دانشگاه‌هایی هستند که در کنار تدریس مراکز تحقیقی هم هستند و دانشجویان مقطع دکترا می‌پذیرند (Universities).

-گروه دوم دانشگاه‌هایی هستند که تنها به تدریس می‌پردازند و دوره‌های دو ساله یا چهار ساله داشته و مدارکشان حداکثر تا مقطع لیسانس است (Colleges).

در آمریکا به تحصیلات تا مدرک لیسانس undergraduate program و بعد از آن (فوق لیسانس و دکترا) graduate program گفته می‌شود.

آخرین تقسیم بندی مربوط به تقسیم بندی سال تحصیلی است: ترمی (Semester System) و یک چهارمی (Quarter System). دانشگاه‌هایی که به صورت ‌ترمی کار می‌کنند هر سال تحصیلی را از ابتدای سپتامبر تا آخر ماه می به دو ترم تقسیم می‌کنند که مشابه سیستم ایران است. در سیستم یک چهارمی سال تحصیلی به چهار ربع سه ماهه تقسیم می‌کند.


انواع مدارک کارشناسی ارشد در آمریکا:

به طور کلی دو نوع مدرک فوق لیسانس در آمریکا وجود دارد. مدارک حرفه ای (Professional Degrees) و مدارک تحقیقی (Research Degrees). بنا به رشته تحصیلی مدارک حرفه ای ممکن است نام‌های متفاوتی داشته باشند. مثلاً در رشته های مهندسی ممکن است Master of Engineering یا Master of Science in Engineering باشند. مدارک تحقیقی همه تحت یک نام Master of Science ارائه می‌شوند.


این دو مدرک چند تفاوت اصلی دارند:

    پیش‌نیازها: برای مدارک حرفه ای دانشجویان نیازی به نوشتن تز یا مقاله تحقیقاتی ندارند و تمرکز اصلی پروگرام روی گذراندن معمولاً 30 واحد درسی و تمام کردن یک یا دو پروژه است. در مدارک تحقیقی دانشجویان ملزم به نوشتن یک پایان نامه تحقیقاتی هستند و معمولاً باید یک مقاله تحقیقی نیز به چاپ برسانند و در عوض تعداد واحد درسی کمتری بر می‌دارند.
    طول دوره تحصیلی: مدارک حرفه‌ای معمولاً دوره ای یک ساله دارند اما مدارک تحقیقی دو ساله هستند که دانشجویان سال اول را بیشتر با کلاس‌ها و سال دوم را با تحقیق می‌گذرانند.
    کمک‌های مالی: مدارک حرفه‌ای بیشتر به چشم یک سرمایه‌گذاری برای بالا بردن موقعیت کاری دیده شده و کمک‌های مالی کمتری دریافت می‌کنند (یا اصلاً دریافت نمی‌کنند). کمک‌های مالی دانشجویان عمدتاً از بودجه تحقیقاتی تامین می شود که استاد مربوطه برای یک موضوع خاص از دولت می‌گیرد. به علت اینکه مدارک حرفه ای کار تحقیقی انجام نمی‌دهند امکان برخورداری از این بودجه‌ها هم برای دانشجویان متقاضی مدارک حرفه‌ای وجود ندارد. ممکن است در حالت‌های خاص بخشی از شهریه به دانشجو بخشیده شود.
    پذیرش گرفتن: دقیقاً به این علت که خود دانشجو معمولاً باید هزینه تحصیل مدارک حرفه ای را متقبل شود پذیرش گرفتن از این مدارک راحت‌تر از نوع تحقیقی آن است. علاوه بر این خیلی از دانشگاه‌ها مدارک تحقیقی فوق لیسانس را فقط به صورت پیوسته با مدرک دکترا ارائه می‌کنند. اگر نمره های خیلی خوبی ندارید و امکان مالی یک سال شهریه دادن هم برایتان فراهم است این نوع مدارک حرفه‌ای می‌توانند گزینه خوبی باشند.
    اعتبار: هردو مدرک در آمریکا دارای اعتبار یکسان هستند و دانشگاه‌های طراز اول از هردو مدرک ارائه می‌کنند. تفاوت این دو مدرک نه در اعتبار آن‌ها بلکه در نوع دانشجویانی است که جذب می‌کنند. دانشجویان مدارک حرفه ای بیشتر جذب بازار کار می‌شوند اما دانشجویان با مدرک تحقیقاتی بیشتر علاقمند به تحقیق و یا ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستند.
    پذیرش دکترا: اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارید مدارک تحقیقی گزینه بهتری هستند. چرا که در طی دوره تمرین تحقیق کردن خواهید کرد و با بسیاری از مهارت‌های لازم برای موفقیت در مقطع دکترا آشنا خواهید شد. همین آشنایی و نیز مقالات تحقیقی شما در طی دوره فوق لیسانس شانس پذیرش در مقطع دکترا را بالاتر می‌برد. هر چند که با هر دو مدرک می‌شود وارد مقطع دکترا شد.





مدارک مورد نیاز:
ریز نمرات (Transcript)

معمولاً دو تا سه نسخه رسمی از ریز نمرات تمام دانشگاه‌هایی که قبلاً رفته‌اید لازم است. لازم است که کارنامه‌ها را در پاکت‌های مهر و موم شده بفرستید که این مهر و موم باید توسط دانشگاه مربوطه انجام شود. اگر اصل کارنامه به فارسی است می‌بایست ترجمه رسمی آن را هم همراه با نسخه اصلی در پاکت گذاشته و مهر و موم کنید. برای دانشجویانی که در سال آخر تحصیل هستند و یا کارنامه‌شان هنوز آزاد نشده برای مراحل مقدماتی پذیرش گرفتن احتمالاً فرستادن نسخه غیر رسمی کارنامه که همراه با گواهی از رییس دانشکده یا آموزش که مبتنی بر درستی مندرجات کارنامه باشد کفایت می‌کند. اما باید توجه کنید که در صورت پذیرش گرفتن دانشگاه مقصد یک نسخه از کارنامه رسمی شما را درخواست خواهد کرد. برای گرفتن کپی رسمی کارنامه معمولاً مدرک تحصیلی باید آزاد شده باشد یا به اصطلاح خریداری شود. این به این معنی است که شما هیچ بدهی به دانشگاه و وزارت علوم ندارید.
فرم‌های تقاضا (Application Forms)

فرم‌های تقاضا معمولاً حاوی سئوالات کلی در مورد متقاضی (Applicant) هستند. بسیار مهم است که این فرم‌ها دقیق و کامل پر شوند. تا زمانی که این فرم‌ها را کامل نکنید و نفرستید بررسی تقاضای شما به جریان نخواهد افتاد. معمولاً اکثر دانشگاه‌ها این فرم‌ها را به صورت آنلاین در دسترس دارند که کار شما را راحت‌تر خواهد کرد.
توصیه نامه‌ها (Recommendation Letters)

توصیه‌ نامه ها بخش خیلی مهمی از پرونده شما هستند. این توصیه‌نامه ها باید توسط استادانی که رابطه دانشگاهی یا حرفه ای با شما داشته‌ اند نوشته شود. دانشگاه‌ها معمولاً دو یا سه توصیه نامه درخواست می‌کنند. این توصیه نامه‌ها را برای پر کردن به افرادی بدهید که شما را خوب می‌شناسند (از لحاظ علمی یا کاری) و مطمئن هستید که درباره شما مطالب خوبی خواهند نوشت و مهارت‌ها و نکته های مثبت شما را گوشزد خواهند کرد. در نامه باید تشریح شده باشد که شخص توصیه‌کننده چه مدت است که شما را می‌شناسد، فکر می‌کند که قابلیت‌های شما کدام هستند، و چرا شما شایستگی دارید که از دانشگاه مقصد پذیرش/کمک مالی بگیرید. توجه داشته باشید که توصیه نامه باید نشان بدهد که فرد توصیه کننده شما را خیلی خوب می‌شناسد. فراموش نکنید که کمیته پذیرش (Admission Committee) مخصوصاً می‌خواهد بداند که چرا شما برای این دانشگاه/رشته مناسب هستید. این نکته مخصوصاً برای متقاضیان مدرک دکترا مهم است.
Statement of Purpose

این بخش احتمالاً سخت‌ترین بخش پرونده شما خواهد بود. در این قسمت شما تشریح خواهید کرد که چه کسی هستید، چه پیشینه علمی و کاری دارید، چرا علاقمندید که در این دانشگاه و رشته به خصوص ادامه تحصیل دهید، و دیدگاه و هدفتان در باره آینده بعد از تحصیل چیست. به بیان دیگر شما عملا می‌خواهید کمیته پذیرش را ترغیب و قانع کنید که شما را به خیلی از متقاضیان دیگر ترجیح بدهند. نوشته شما باید به روشنی توضیح دهد که برای چه رشته‌ای تقاضا می‌کنید، انگیزه شما چیست، چه چیزی می‌خواهید به دست بیاورید، و چگونه می‌توانید برای دانشگاه مقصد و محیط علمی آن مفید باشید.
.C.V

یکی از مؤثرترین و مهم‌ترین ابزار برای بدست آوردن موقعیت‌های تحصیلی در آمریکا، ایجاد ارتباط موثر است. به همین علت تهیه یک C.V خوب در کسب پذیرش یک دانشگاه بسیار موثر است. بعضی از دانشگاه‌ها دانشجویان را ملزم می‌کنند که یک فرم استاندارد C.V مخصوص دانشگاه را پر کنند. با این حال در بیشتر موارد این به خود متقاضی بر می‌گردد که چگونه یک C.V را تهیه کند. یکی از نکته های کلیدی در تهیه C.V این است که اگر متقاضی در پی کسب موقعیت تحصیلی است باید سوابق تحصیلی و تحقیقاتی خود را در صفحه اول ارائه دهد. اما در صورتی که C.V برای کسب موقعیت شغلی است – که در این حال معمولاً به آن رزومه (Resume) می‌گویند – لازم است که اول به تجربیات کاری اشاره شود. معمولاً C.V از 2-3 صفحه بیشتر نیست. وقتی که با استادی مکاتبه می‌کنید چیزی که برای معرفی بیشتر خود برای او می‌فرستید. C.V است. بسیاری از دانشگاه‌ها هم آن را جزو یکی از مدارکی قرار می‌دهند که باید برای کمیته تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرستاده شود. بهتر است که C.V به فرمت pdf یا rtf تبدیل شود چون در این صورت امکان باز شدن فایل شما توسط اغلب سیستم‌ها وجود دارد و از طرف دیگر فایل تهیه شده با همان “تنظیمات صفحه ای” مورد نظر شما پرینت خواهد شد. بعضی‌ها هم اعتقاد دارند که فرمت pdf رسمی‌تر است.
امتحانات استاندارد (GRE ,TOEFL , …)

تعداد زیادی از دانشگاه های آمریکا TOEFL را به IELTS ترجیح می‌دهند و بیشتر دانشگاههای سطح بالای آمریکا نمره IELTS را قبول نمی‌کنند. بنابراین اگر کسی به طور همزمان در حال تقاضا دادن برای چند کشور مختلف است، باید اطلاعات لازم برای مدرک زبان مورد قبول هر دانشگاه را کسب کند.

علاوه بر امتحان تافل شما ممکن است لازم باشد که در امتحانات دیگری هم که اصطلاحا به آن‌ها امتحانات استاندارد (Standardized tests) گفته می‌شود شرکت کنید. به عنوان مثال دانشجویان رشته‌های مهندسی و علوم باید امتحان GRE عمومی (GRE General) و دانشجویان رشته‌های مدیریت (MBA=Master of Business Administration) باید امتحان GMAT را بدهند. بعضی از رشته‌های علوم علاوه بر امتحان عمومی GRE شاید لازم باشد که بخش‌های مربوط به رشته خودشان (GRE Subject) را هم بگذرانند. این امتحانات معمولاً از تافل سخت‌تر هستند چون برای تمام دانشجویان متقاضی (و نه فقط خارجی‌ها) طراحی می‌شوند و دانشجویان آمریکایی هم باید در آن‌ها نمره حد نصاب را کسب کنند.


TOP پرداخت هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا مخصوصاً برای دانشجویان خارجی بسیار بالاست. معمولاً دانشجویان از یکی از سه طریقه بورس (fellowship)، دستیار تحقیق یا RA ٬ research assistantship و یا دستیار تدریس یا TA ٬ teaching assistantship نه تنها از پرداخت شهریه معاف می‌شوند، بلکه درآمدی نیز کسب می‌کنند.


Fellowships and Scholarships یا بورس‌های تحصیلی

بورس‌های تحصیلی داری انواع گوناگونی است که معمولاً از سوی دانشکده‌ها یا شرکت‌ها و مؤسسات خارج از دانشگاه به منظور تشویق در اختیار دانشجویان مستعد در تعدادی محدود قرار می‌گیرد. خصوصیت اصلی بورس‌ها این است که بر خلاف کمک هزینه در ازای گرفتن آن لازم نیست کار بکنید. معمولاً برای کسب fellowship نمره GRE و معدل دوران لیسانس و فوق لیسانس (GPA) و توصیه نامه های اساتید بسیار مهم هستند. این مورد معمولاً توسط اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه بررسی می‌شود و بسیار رقابتی است. مدارک و شرایط لازم برای کسب چنین موقعیتی را در وب سایت دانشگاه مورد نظر می‌توانید پیدا کنید.
Teaching Assistantship

شما به عنوان یک TA بری همکاری با یک نفر استاد در تدریس یک دوره به خصوص انتخاب می‌شوید. ضمن اینکه وظیفه افراد TA از تنوع بسیاری برخوردار است که به صورت عمومی شامل نمره دادن، کمک به دانشجویان و اداره جلسات هفتگی می‌باشد. سمت شما به عنوان دستیار تدریس بستگی به نظر استادی دارد که با وی همکاری دارید. تعدادی از اساتید ممکن است که از شما بخواهند که به مدت 40 ساعت در هفته با آنان همکاری نمایید و تعدادی نیز ممکن است تنها خواستار تصحیح اوراق امتحان باشند. کسب موقعیت TA به تسلط دانشجو به زبان انگلیسی و توانایی تدریس بستگی دارد. این موقعیت به خصوص برای کسانی که می‌خواهند با فرهنگ و زبان آمریکایی آشنایی زیادی پیدا کنند و به خصوص برای کسانی که می‌خواهند در آینده همین شغل (تدریس در دانشگاه) را ادامه دهند بسیار مفید است. معمولاً دانشگاه‌های مختلف کلاس‌ها و یا دوره‌هایی برای دانشجویان خارجی متقاضی TA دارند. تدریس موفق در کلاس‌های درس آمریکا تا حد زیادی به مدیریت کلاس وابسته است.
Research Assistantship

در موارد بسیاری اساتید از طریق پروژه های تحقیقاتی بودجه ای کسب می‌کنند که قسمتی از این بودجه به دانشجویان فوق لیسانس یا دکترا به عنوان RA تعلق می‌گیرد. از آنجا که اساس بدست آوردن RA به نوع پروژه تحقیقاتی و تخصص استاد مورد نظر بر می‌گردد، بهترین کار برای اطلاع از این موقعیت‌ها، تماس مستقیم با استاد مربوطه است.



یکی از روش های پر استفاده و فوق العاده برای طراحی وب سایت ارزان  , استفاده از جوملا میباشد.شما با استفاده از این سیستم میتوانید سایتهای استاتیک با قالبهای بسیار زیبایی داشته باشید.

استان کبک در کانادا و مهاجرت از راه برنامه استانی آن

برای زندگی در شهر های استرالیا باید با نکاتی برای مهاجرت به این کشور آشنا شوید.


 

بیشتر بازدید کننده های کانادا نیاز به پاسپورت معتبر دارند و خیلی ها به ویزا احتیاج دارند. بازدید کنندگان از کانادا باید یک افسر مهاجرت را متقاعد کنند که:

 

    آنها علاقمند به کشور مفبوع خود هستند و سعی در ماندن در کانادا را ندارند.

    کاملا سالم هستند. (از برخی بازدید کنندگان ممکن است خواسته شود در طی دوره شان معاینات پزشکی انجام دهند)

    ریسک امنیتی یا سوء پیشینه ندارند.

    پول کافی برای هزینه های سفر و تأمین خود در کانادا دارند.

 

اگر حائز این شرایط نباشید پذیرش شما در کانادا رد می شود.

 

بازدید کنندگان معمولی می توانند شش ماه در کانادا بمانند اگر آنها می خواهند بیشتر بمانند باید برای افزایش طول بازدید درخواست کنند. بازدیدکنندگان معمولی اجازه ی درس خواندن یا کار کردن به صورت غیر قانونی داده نمی شود. بازدید کنندگان تحت پوشش بهداشتی استانی نیستند و توصیه می شود پیش از ورود از سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.

 

    بازدید کنندگان معاف از ویزا

    بازدیدکنندگان تجاری

    دیدار بستگان

    تمدید اقامت

 

بازدید کنندگان معاف از ویزا

بسیاری از افراد نیاز به ویزا برای دیدار از کانادا ندارند. این افراد شامل موارد زیر میشوند:

 

-شهروندان کشورهای زیر:

 آندورا، آنتیگوا و باربودا، استرالیا، اتریش، باهاما، باربادوس، بلژیک، بوتسوانا، برونئی، کرواسی، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل (تنها دارندگان پاسپورت ملی) ، ایتالیا، ژاپن ، (جمهوری) کره، جمهوری لاتویا، لتونی، لیختن اشتاین، لوگزامبورگ، مالتا، موناکو، نامیبیا، هلند، نیوزیلند، نروژ، گینه نیوپاپوا، لهستان، پرتغال، سنت کیتس ونویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت، سان مارینو، سنگاپور، اسلواکی، جزایر سولومون، اسپانیا، سوازیلند ، سوئد، اسلونی، سوییس، ایالات متحده امریکا و ساموای غربی.

 -از اول ژانویه 2009 شهروندان لهستان و لیتوانی بدون یک ویزای اقامت موقت، نیاز به دریافت یک پاسپورت الکترونیکی به منظور مسافرت به کانادا دارند.

 -افرادی که به صورت قانونی اجازه اقامت دائم در ایالات متحده دارند که دارا و صاحب گرین کارتشان هستند یا می توانند مدارک دیگری مبنی بر اقامت دائم فراهم کنند.

 -شهروندان انگلستان و مناطق وابسته که شهروندی آنها از طریق تولد، نسب، ثبت نام یا تابعیت یکی از مناطق وابسته به انگلیس شامل آنگولا، برمودا، جزایر بریتیش ویرجین، جزایر کایمان، جزایر فالک لند، جبل الطارق ، مونتسرات، پیتکایرن، سنت هلن یا جزایر ترک و کایکو ثابت شده است.

 -افرادی که دارای پاسپورت ملیت انگلیسی هستند که توسط دولت انگلستان برای افراد متولد شده، تابع یا ثبت نام شده در هنگ کنگ صادر شده است.

 -افرادی که پاسپورت معتبر مناطق مخصوص اداری، صادر شده توسط دولت منطقه مخصوص اداری هنگ کنگ از جمهوری چین دارند.

 -افرادی که پاسپورت یا مدرک سفر به واتیکان دارند.

 

بازدیدکنندگان تجاری

 

اگر شما ملیتی خارجی دارید و می خواهید هر از چند گاهی برای جستجوی فرصت های جدید کسب و کار و سرمایه گذاری یا گسترش روابط تجاری خود به کانادا بیایید، می توانید صلاحیت بازدید تجاری را کسب کنید.

اگر شما تبعه ی کشوری هستید که برای دیدن کانادا باید ویزا اخذ کند، می بایستی همانند دیگر بازدید کنندگان موقتی، درخواست ویزای اسکان موقت بدهید. هیچ گونه درخواست مجزایی برای بازدید کنندگان وجود ندارد. ویزای اسکان موقت، همه ی بازدیدکنندگان را در بر می گیرد؛ از جمله آن هایی که در کانادا صاحب کسب و کاری هستند.

به طور معمول، بازدید کنندگان تجاری برای چند روز یا چند هفته در کانادا می مانند. اگر بخواهید جزو بازدید کنندگان تجاری قرار بگیرید، بایستی موارد زیر را از خود نشان بدهید:

 

  - شما می خواهید برای مدت کمتر از شش ماه اقامت داشته باشید و هیچ برنامه ای برای ورود به بازار کار کانادا ندارید.

  - مکان کسب وکار و همچنین منبع درآمد شما جایی در بیرون از کانادا می باشد.

  - سود و مزایای حاصل از کسب و کار شما در جایی بیرون از کانادا قرار دارد.

  - شما می توانید اسنادی مبتنی بر پشتیبانی از درخواست تان ارائه نمایید.

  - شما شرایط اجابت کردن نیازهای اولیه ی کانادا را دارید. شما:

        دارای اسناد معتبر مرتبط با سفر مانند پاسپورت و غیره می باشید.

        پول کافی برای اقامت در کانادا و برگشت به وطن خود دارید.

        برنامه ای برای ترک کانادا در پایان دیدارتان دارید.

        هیچ گونه خطر بهداشتی، امنیتی و یا جنایی برای مردم کانادا ندارید.

 

تجارت شما می تواند شامل فعالیت هایی مثل:

 

   - خرید کالاها و خدمات برای یک کسب و کار خارجی یا برای دولت.

   - گرفتن سفارشات برای کالاها و خدمات.

   - شرکت در جلسات، کنفرانس ها، مجمع ها یا امور تجاری.

   - ارائه ی خدمات پس از فروش (عمدتا سرپرستی و نه کار یدی).

   - آموزش دیدن از یک شرکت مادر کانادایی جهت فعالیت در خارج از کانادا.

   - آموزش کارمندان یک شرکت خارجی که تابعه ی شرکت کانادایی می باشند.

   - دیدن آموزش زیر نظر یک شرکت کانادایی که به شما تجهیزات و خدماتی فروخته است.

تحت توافق نامه ی تجارت آزاد آمریکای شمالی، یک تبعه ی آمریکایی یا مکزیکی ممکن است در دیگر فعالیت ها مثل تحقیق، بازاریابی و خدمات عمومی شرکت کند.

 

اگر شما به عنوان یک بازدید کننده ی تجاری، به یک ویزای اقامت موقتی نیاز دارید، بایستی برای تقاضا برخی مدارک را ارائه نمایید:

 

    یک نامه ی دعوت از شریک تجاری بالقوه خود در کانادا

    جزئیات تماس 24 ساعته برای آن شخص

همچنین ممکن است که شما به کارت های شناسایی یا اثبات اشتغال نیاز داشته باشید.

 

دیدار از بستگان

 

هر کسی که از کانادا دیدن می کند باید از خارج از کانادا درخواست دهد. اگر شما دوست یا آشنایی دارید که در کانادا از شما دیدن می کند، این شخص باید یک ویزای اقامت موقت را درخواست کند. اگر این شخص برای ویزا درخواست می دهد، شما نیاز دارید که برای او یک دعوتنامه بنویسید. شما باید برای نوشتن دعوتنامه یک ساکن قانونی کانادا باشید.

شما می توانید با نوشتن یک دعوت نامه به او کمک کنید. این نامه باید توضیح دهد که شما چگونه به او کمک می کنید. برای مثال شما ممکن است پیشنهاد کنید که به او برای بلیط های هواپیما یا اسکان کمک میکنید. یک دعوتنامه می تواند کمک کننده باشد اما صدور ویزا را ضمانت نمی کند.

 

تمدید اقامت

تغییر وضعیت اقامت شما پس از ورود به کانادا به عنوان یک بازدیدکننده

پس از رسیدن به کانادا شما ممکن است بخواهید شرایط بازدید خود را تغییر دهید. در موارد خاص این امر امکانپذیر است. بیشتر بازدیدکنندگان اجازه ی اقامت در کانادا بیش از ۶ ماه را ندارند اما در برخی موارد بازدیدکنندگان بیشتر می مانند. تاریخی که شما باید کانادا را ترک کنید در پاسپورت شما مهر می شود. اگر شما اجازه تحصیلی یا کاری دارید، نیز چنین تاریخ انقضایی که مهر شده خواهید داشت.

اگر تصمیم بگیرید که بیشتر بمانید می توانید تقاضای تمدید بدهید. شما باید درخواست تمدید خود را ۳۰ روز پیش از تاریخ انقضای ویزای اقامت موقت خود ارسال کنید.اگر بیشتر از مدتی که ریزای شما اجازه میدهی در کانادا بمانید، وضعیت قانونی خود را از دست میدهید و ممکن است از شما خواسته شود کانادا را ترک کنید.

 

شما بایستی برای تمدید اقامت درخواست بدهید اگر:

 

    مدت زمان بیشتری در کانادا گردش، تحصیل یا کار کنید.

    نوع مجوز خود را تغییر دهید (برای مثال از تحصیل به کار در کانادا). یا

    شرایط اقامت خود را تغییر دهید (مثلاً اگر شما در حال کار یا تحصیل در کانادا هستید و می خواهید محل تحصیل یا کار خود را عوض کنید.)

شما میتوانید در ادامه با نکاتی برای مهاجرت به استرالیا آشنا بشوید.

تزیین میز غذاخوری بسیار زیبا

عنوان: طراحی بسیار زیبای دکوراسیون درب منزل

این مقاله درمورد دکوراسیون سنتی می باشد

تاثیر روشنایی منزل در طراحی داخلی بسیار زیاد است و روشنایی منزل به زیبایی دکوراسیون منزل و فضای خانه شما شما کمک میکند.مگر می شود از آباژورها و حس آرامش دهنده آن ها در اتاق خواب به راحتی گذشت؟  آباژورهای شیک دکوراسیون منزل شما را زیر و رو می کنند و من به راحتی به شما این اطمینان را خواهم داد که اصلا از حضور آن ها در فضای اتاق خواب تان و حتی دکوراسیون داخلی منزل تان پشیمان نخواهید شد. اگر می خواهید دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان متفاوت باشد، به جای آباژورهای رومیزی می توانید از آباژورهای سقفی استفاده کنید. این آباژورها می توانند سیم های بلندی داشته باشند و از سقف تا کنار تخت خواب تان پایین بیایند. جلوه مدرن این آباژورها را به سادگی نمی توان نادیده گرفت.

آباژورهای سقفی شما می توانند پایه و سیم های کوتاه داشته باشند و بعد با ایده های شما تزیین شوند. دقیقا مثل اتفاقی که در عکس بالا افتاده است، این آباژورها دارای پایه های کوتاه هستند اما به وسیله پارچه های بلندی که در اطراف آن ها نصب شده است، به نظر می رسند که بسیار بلند هستند. اباژورهای بلند چهره ای لوکس به اتاق خواب شما می دهند. شما می توانید این آباژور ها را خودتان بسازید.

امروزه ساخت فرم‌ها و شکل های هندسی در قالب سقف کاذب در میان سقف اصلی به همراه تعداد زیادی چراغ های هالوژن بر روی آنها بسیار رایج شده است. غافل از آنکه این قبیل سقف ها هم باعث شلوغ شدن فضا شده و هم ارتفاع ظاهری سقف اصلی را کاهش می دهد. حال در نظر بگیرید اگر در میان این سفینه های گچی لوستری با ابعاد بزرگ و چندشاخه نیز آویخته شود، چه نتیجه ای حاصل خواهد شد. برای چنین موقعیتی لوسترهای ظریف سقفی بهترین انتخاب محسوب می شوند. درصورتی که سقف اتاق‌نشیمن شما گچ‌بری و تزئیناتی دارد بهترین گزینه برای انتخاب لوستر، یک لوستر ساده و بدون شلوغی است زیرا انتخاب یک لوستر شلوغ در کنار تزئینات سقف باعث شلوغ به‌نظر رسیدن سقف اتاق می‌شود

ارتفاع سقف: ارتفاع سقف یکی از تعیین کننده ترین عوامل در انتخاب لوستر است. هنگامی که سقف محیط مورد نظر شما از حد معمول خیلی کوتاه تر باشد، شما نمی توانید از لوسترهای آویز به خصوص از نوع آویز کریستال دار استفاده کنید زیرا امکان برخورد سر افراد با آن به هنگام رفت و آمد وجود مگر آنکه محل آویختن لوستر به گونه ای باشد که یا در بالای میز پذیرایی و یا ناهارخوری قرار گیرد ولی به طور کلی در شرایط عادی برای سقف های کوتاه بهترین انتخاب لوسترهای به اصطلاح سقفی است.

 - ابعاد لوستر:  علاوه بر موضوع نورپردازی، تعداد شاخه ها و میزان وات لامپ های مورد استفاده در لوستر، حفظ تناسب ابعاد آن با فضا نیز از جمله ضروریات است بنابراین برای فضای کم وسعت، لوستری انتخاب نکنید که اگر چه کم شاخه است ولی از ابعاد بزرگی برخوردار باشد زیرا فضایی نازیبا را ایجاد می کند.

 نحوه نورپردازی: نورپردازی توسط لوستر به طور کلی چه آویز و چه سقفی با توجه به طرز قرارگرفتن شاخه ها و در نتیجه لامپ، به سه فرم اصلی سربالا، سر پایین و خوابیده تقسیم می شوند. در مدل سربالا نور به طرف بالا انتشار یافته و در نتیجه سقف هم روشن می شود ولی در مدل سر پایین از آنجا که شاخه ها و در نتیجه لامپ ها، به سمت پایین قرار دارند نور حاصل در بخش پایانی اتاق بیشتر بوده و سقف تاریک تر خواهد بود و در مدل سوم شاخه ها به موازات سقف و به صورت خوابیده بوده و معمولاً این فرم در قالب لوسترهای غیرآویز و به اصطلاح سقفی وجود دارند. نورپردازی در این نوع لوستر ابتدا به طرفین یعنی دیوارها صورت می گیرد.

در این مقاله اشاره ای به طراحی دکوراسیون شده است

دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون , دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون

تکنیک هایی برای داشتن پوست شفاف و چهره ای زیبا

عنوان: زیان های سشوار برای مو و مغز

این مقاله درمورد عمل بینی می باشد.

در بازار انواع برس‌ها با دندانه‌های فلزی، چوبی و پلاستیکی وجود دارد و به ترتیب استفاده از برس‌های چوبی، فلزی و سپس پلاستیکی بهتر است. برس‌های پلاستیکی روی تارهای مو الکتریسیته ساکن ایجاد و مرتب شدن موها را دشوار می‌کنند و به ساقه مو آسیب می‌زنند. بهترین انتخاب، برس چوبی است.

موی بلند زودتر موخوره می‌گیرد

موخوره در اثر خشکی بیش از حد ساقه مو ایجاد می‌شود که این خشکی می‌تواند ناشی از مواد رنگ و دکلره مو، استفاده از سشوار یا اتوی داغ (که باعث تبخیر ناگهانی آب ساقه مو می‌شود) یا مصرف برخی داروها باشد. به هر حال موی بلند بیشتر در معرض این آسیب‌هاست. مهم‌ترین درمان موخوره هم استفاده از شامپوی ملایم، محصولات چرب‌کننده مو و کوتاه کردن بخش شاخه‌شاخه شده ساقه آن است.

شامپوی مناسب موی بلند

شامپوی مناسب موی بلند شامپوی ملایمی است که چربی مو را زیاد از بین نبرد. البته این نوع شامپوها در برخی افراد که مو و پوست خیلی چربی دارند، اصلا کثیفی مو را از بین نمی‌برد. برای این افراد اخیرا محصولاتی با نام شامپوهای دوکاره یا ۲×۱ عرضه شده که مواد موثر قوی‌تری دارند اما در عین حال عوامل چرب و نرم‌کننده را هم همزمان دارند و مشکلات ذکر شده را برای فرد ایجاد نمی‌کنند.

شامپوی ایرانی یا خارجی

رقابت تجاری در بازار شامپو خیلی تنگاتنگ و شدید است و تولیدکنندگان پیام‌های مشتری‌پسند زیادی پخش می‌کنند. مثلا اینکه محصولشان بسیاری از مواد موثر در رشد مو مثل گزنه، کافئین یا ماینوکسیدیل دارد در حالی که این مواد از راه پوست سر جذب آنچنانی و موثری ندارند بنابراین شامپو حتما نباید گران و مارک معروفی باشد؛ فقط باید چربی را بزداید و مناسب پوست و موی سر باشد، می‌خواهد ایرانی باشد یا خارجی.

شامپو را کف سر بزنید و همان مقدار با کف را به ساقه مو منتقل کنید. لازم نیست ساقه مو را چنگ بزنید که چربی‌اش بیش از حد گرفته شود. سپس آبکشی کنید و نرم‌کننده و سرم بعد از حمام بزنید.

ماسک موهای موجود در بازار برای موهای بلند آسیب‌دیده از ۱۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند. برای انتخاب این محصولات چه نکته‌هایی را در نظر بگیریم ؟

برای انتخاب این محصولات نباید گول قیمت آن را بخورید. تمام محصولات مراقبت از موهای خشک و آسیب‌دیده حاوی مواد نرم‌کننده‌ای هستند که پوششی را روی مو ایجاد می‌کنند و سیلیکون، گلیسیرین، دایمتیکون یا روغن آرگان دارند. برای مراقبت از موی بلند فقط باید آبرسانی شود و آن را چرب نگه ‌دارید. حتی استفاده از سس مایونز یا انواع روغن‌های طبیعی گیاهی مثل کنجد، زیتون، کرچک، بادام و… هم موثر است. این چربی باعث ماندگاری رطوبت بر ساقه مو می‌شود و مو سالم می‌ماند. نیازی هم به هزینه آنچنانی نیست.

مواد کراتینه و ویتامینه این محصولات واقعا موثرند ؟

اگر این محصولات حاوی ویتامین‌ هم باشند، ویتامین‌ها از ناحیه سر جذب نمی‌شوند و به درد ساقه مو هم نمی‌خورند. این بوهای خوش و عکس‌های جذاب میوه و دیگر مواد خوراکی در محصول، فقط جنبه تبلیغاتی دارد. البته در کار تخصصی پوست، در روش مزوتراپی ویتامین‌های B را با فاکتور رشد به پوست سر تزریق می‌کنیم و نتیجه هم می‌گیریم اما شامپو مگر چقدر روی سر می‌ماند که پوست سر بتواند این ویتامین‌ها را جذب کند آن هم بدون هیچ ماده فعال‌کننده‌ای. اما اگر روش کراتینه کردن برای موهای خیلی زمخت و خشک درست استفاده شود، ممنوعیتی ندارد. البته مواد شیمیایی متصاعد شونده از این روش ضررهای خاص خود را دارند که باید در نظر گرفته شود اما محلول‌های کراتینه دوفاز، فرمالدییدهای مورد استفاده در روش کراتینه را ندارند بلکه فقط مواد نرم‌کننده‌ای‌ هستند که موها را لخت می‌کنند و فقط اثرشان شبیه مواد کراتینه است.

ماسک‌های داخل حمام و خارج حمام

همه این محصولات فقط یک لایه چربی روی مو ایجاد و آنها را از آسیب محیطی حفظ می‌کنند. ماسک‌های مخصوص داخل حمام چرب و سنگین‌ترند و باید در مدت کوتاهی آب‌کشی شوند تا بخشی از آن روی مو بماند و همه آن از بین نرود اما خارج حمامی‌ها سبک‌ترند و روی موی خشک هم استفاده می‌شوند.

خانمی که موی بلند دارد چه کند که موهایش گره نخورد ؟

شب‌ها قبل از خواب مو را با بافت یا بستن ساده و بدون کشیدگی ریشه ببندید، موها را در حالت گره خورده به زور برس و شانه نزنید؛ اول با مواد نرم‌کننده و روغن ماساژ دهید که گره باز شود در غیر این صورت مو یا از وسط قطع یا از ریشه کنده می‌شود. در استخر هم برای جلوگیری از پوسیدگی ناشی از کلر، کلاه غیر قابل نفوذ آب به سر بگذارید. در حمام هم باید با شانه دندانه درشت، آرام از پایین موها را آرام‌آرام مرتب کرد و ذره‌ذره بالا آمد نه اینکه از ریشه با کشش موها را به زور شانه کرد چون به آن آسیب می‌رسد. وقتی به جان موی گره خورده می‌افتید، مویی که در فاز استراحت یا تلوژن است و تا ۳ ماه روی سر می‌ماند به راحتی از ریشه بیرون می‌آورید.

آیا کوتاه کردن مکرر موی بلند رشد آن را سریع‌تر می‌کند ؟

هیچ ربطی ندارد. این باور که بلند کردن مو در سالمندان یا کودکان باعث ریزش می‌شود، اصلا درست نیست. فقط با کوتاه کردن هر ۲ یا ۳ ماه نوک موها ظاهر آنها مرتب‌تر به نظر می‌رسد.

در این مقاله درمورد کاشت مو اشاره ای شده است