آموزش افزایش سرعت بارگزاری وب سایت های جوملایی

 آموزش بالابردن سرعت بارگزاری سایت های جوملایی

 یاددهی بالابردن سرعت بالاآمدن سایت های جوملایی

برای افزایش سرعت بارگزاری وب سایت هایی که با برنامه جوملا نوشته شده

میباشند اینجانب گام هایی را تهیه کردم که در ذیل این عبارت بیان میکنم .

مورد اول :

اگر وب سایت شما از جی کوئری بهره نمی بره برای نمونه عناصر حرکتی و افکتی مانند اسلاید شو ها و ... نداره نظر من پاک کردن موتولز جوملااست میباشد .


برای اینکار میتونید از پلاگین مخصوص اینکار استفاده کنید.پلاگینی که به شما اجازه می دهید در هر صفحه ای که می خواهید موتولز را غیر فعال کنید پلاگین غیر فعال کردن موتولز می باشد . و قادرید از اینجا دانلود کنید .

گام دوم : کم حجم کردن تصاویر  و حذف تصاویری که به آنها نیاز ندارید. مقاله روش های کم حجم کردن تصاویر در طراحی سایت را بخوانید .

گام سوم : حذف افزونه ها و ابزارهایی که از سایتهای دیگر خونده میشن و باعث کندی سایت میشن مثل آمار گیر وبگذر و ... یا ابزارهای بلاگ . این ابزارک ها به شدت سرعت لود را کاهش می دهند . و چون گاها سرورهای خیلی قدرتمندی ندارند زمان زیادی نیاز دارند تا بتوانند خدمات دهند . و این سرعت لود شما را خیلی خیلی کند می کند .


 گام چهارم : استفاده از سرورهای ایران  و هاستهای خیلی خوب . هاست سریع و قوی که در افزایش سرعت سایت موثر است .همچنین اگر سرور شما در ایران باشد سرعت انتقال فایلها به علت کم شدن مسافت کمی کمتر می شود و سرعت لود سایت را افزایش می دهد.

گام پنجم :
حذف ماژول هایی که در صفحه اصلی نیاز نیستند .سرعت صفحه اول سایت خیلی مهم است چون این صفحه معمولا مهمترین صفحه شماست و بیشترین بازدید را دارد .

همچنین برای صفحات دیگر هم هرجا به ماژولی نیاز بود آنجا انتشار دهید .و از انتشار همه ماژول ها در همه صفحات خودداری کنید . مثلا ماژول آب و هوا در صفحه سفارشات نیاز نیست.


گام ششم : حذف کدهای اضافی : معمولا سی ام اس ها و سیستم های آماده کدهایی دارند که شما به آنها احتیاجی ندارید . اگر برنامه نویس ماهری هستید و میتوانید کدهای اضافی در سی ام اس مورد نظرتان را تشخیص بدید آنها را حذف کنید.

گام هفتم : فشرده سازی کدها .در جوملا می توانید با استفاده از تکنولوژی gzip  (جی زیپ )  به فشرده سازی کدها و کم کردن حجم سایت بپردازید . برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله آموزش فعال کردن تکنولوژی gzip را بخوانید .

گام آخر :  چک و بررسی : پس از انجام همه مراحل وقت بررسی سرعت سایت است. شما می توانید از سایتهای تست سرعت سایت برای بررسی استفاده کنید .به نظر من بهترینشون همین سایتی هست که من در زیر آدرسش را براتون گذاشتم .

این سایت همه فایلهای سایت شما که هنگام بارگذاری سایت لود می شوند را با زمان لود و حجمشون نشون میده . این سیستم کمک بزرگی میتونه به شما بکنه . اینجوری شما می فهمید چه فایلی زمان بیشتری برای لود از شما میگیره یا حجم زیادی داره .و میتونید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

 

 کلام آخر : در اینجا این مساله را هم بگم . من با افرادی که میگن در بین سی ام اس ها جوملا نسبت به بقیه خیلی سنگینه را قبول ندارم. اگر بتونیم درست و حرفه ای از جوملا استفاده کنیم اتفاقا میشه سایتهای سبکی هم با اون طراحی کرد .

من خودم با جوملا 2.5 یک سایت داشتم که هم گرافیک نسبتا خوبی داشت و هم در آن تصویر وجود داشت و کل حجم این سایت در حدود 90 کیلوبایت بود .

حرکت سازندگان موبایل به‌سوی نمایشگر خمیده

 حرکت سازندگان تلفن همراه بهجهت نمایشگر منعطف


سامسونگ با ساخت  تلفن همراه گلکسی نوت اج به شکل شیشه خمیده، پرچم‌دار تولید کنندگان

نمایشگرهای منعطف در جهان است و از آن موقع تاحالا سازندگان  گوشی

 به ویژه چینی‌ها بدین سو رفته اند.

 به گزارش خبرآنلاین، مدل‌های گلکسی اس 6 اج، اس 6 اج پلاس و امسال با اس 7 اج این حرکت توسط سامسونگ ادامه یافته است و سایرین دنباله‌رو شده‌اند که گوشی Xplay5 ساخت Vivo ازاین‌دست است.

گزارش‌ها حکایت از فروش نمایشگرها خمیده سامسونگ به شرکایی مانند شائومی دارد و گفته می‌شود گوشی شائومی می نوت2 با خمیدگی بیشتر به‌زودی راهی بازار می‌شود. از عمر گوشی می نوت شائومی نیز چند ماهی می‌گذرد که ظاهراً نمایشگر آن توسط سامسونگ تأمین‌شده است و ازآنجایی‌که شائومی درفروش این نوع گوشی در چین موفقیت زیادی داشته، روی این نوع نمایشگر تمرکز تجاری کرده است.

هوآوی دیگر سازنده چینی نیز ترغیب به ساخت و عرضه نمایشگرهای خمیده شده و پس از میت اس قرار است نسل بعدی سری «میت» را این‌گونه راهی بازار مصرف کند.

حقیقت حیرت آور درباره کمپانیمایکروسافت که تابحال نشنیده‌اید

نکته ای حیرت آور درمورد کمپانیمایکروسافت که تاکنون نشنیده‌اید

 چه مایل باشید و چه نداشته باشید، تولیدی هایمایکروسافت همه‌جا هست.

به گزارش خبرآنلاین، از استارتاپ جنگجالی دهه 1970 تا تصرف جهان آی تی در دهه 1990 و همینک با مدیریت ساتیا نادلا

، شرکت مایکروسافت تاریخ طولانی pc را به خود مختص کرده می باشد.

اما سؤال اینجاست که شما تا چه اندازه این کمپانی را می‌شناسید؟

و برای جواب به این پرسش 18 فکت جالب درباره غول نرم‌افزاری دنیا را در زیر بخوانید:

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,مایکروسافت

 

شماره 13 - اولین ساعت هوشمند جهان را مایکروسافت با همکاری Timex بنام Datalink 150 ساختند.

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,مایکروسافت

 

شماره 14 - در سال 1997 مایکروسافت با سرمایه‌گذاری 150 میلیون دلاری روی اپل، این کمپانی را از ورشکستگی و مرگ حتمی نجات داد.

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,مایکروسافت

 

شماره 15 - مایکروسافت بسیاری از محصولات سخت‌افزاری مدرن را برای اولین بار خلق کرد اما به دلایل مختلف آن را دنبال نکرد. ماشین ترجمه هم‌زمان، تبلت و گجت‌های اینترنتی متصل به تلویزیون ازجمله آن‌ها بود. جالب است بدانید تبلت کار مایکروسافت بود که اینک از دستانش خارج‌شده و فقط خیلی دیر با سرفیس به میدان بازگشته است.

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,مایکروسافت

 

شماره 16 - مایکروسافت کنسول گیم ایکس باکس/ Xbox را در سال 2001 رونمایی کرد. Xbox مخفف DirectX Box است و DirectX بسته نرم‌افزاری روی ویندوز است که گیم‌های ویندوزی روی آن اجرا می‌شود.

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,مایکروسافت

 

شماره 17- در سال 1995 مایکروسافت Bob را عرضه کرد. «باب» نسخه منحصربه‌فردی از ویندوز برای مبتدیان به‌صورت خانه به خانه طراحی‌شده بود تا بتوانند به‌راحتی با آن کار کنند. این نسخه بعداً نابود شد و هرگز ظاهر نشد.

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,مایکروسافت

 

شماره 18 - در سال 2010 مایکروسافت تأیید کرد که 23 میلیون نوشیدنی رایگان (شیر و آب پرتغال) هرسال میان کارمندان خود در کافه تریاهایش توزیع می‌کند.

مشکل تازه در سیستم عامل ios 9.3 آیفون

ایراد تازه در سیستم عامل ios 9.3 اپل

سیستم عامل ios 9.3، به‌روزرسانی تازه سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند شرکت اپل دچار برخی مشکلات گشته است.

به نظر می‌رسد تازه ترین نسخه سیستم عامل موبایل هوشمند کمپانی اپل یعنی ios 9.3 استارت عالی نداشته است. اپل مجبور شده به دلیل شکل گیری پاره‌ای از ایرادها تامدتی انتشار این آپدیت جدید را متوقف کند.

درست زمانی که شرکت اپل انتشار یک نسخه اصلاح شده از ios 9.3 را از سر گرفته بود مشکل جدیدی پدید آمده. در یکی از وبسایت‌های انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان اپل، بعضی از کاربران آی‌فون 6 و آی‌فون 6s از اینکه در به‌روزرسانی جدید تعدادی از اپلیکیشن‌ها درست کار نمی‌کنند، شکایت کرده‌اند.

ظاهرا چندین لینک مربوط به مرورگر پیش‌فرض اپل Safari، بخش Mail، یادداشت و پیام‌ها دچار مشکل شده‌اند. اپلیکیشن‌های فوق به جای آنکه به سایت‌های مربوطه وصل شوند، بسته شده یا هنگ می‌کنند.

در این میان بعضی گفته‌اند از کار انداختن JavaScript می‌تواند به حل برخی مشکلات در مرورگر Safari کمک کند، اما مشخص است که این کار راه حلی اساسی برای رفع مشکلات نیست.

گرچه اغلب این شکایات از طرف کسانی که جدیدترین مدل‌های آیفون را در اختیار دارند به گوش می‌رسد، اما برخی با گوشی‌های قدیمی‌تر هم همین مشکلات را تجربه کرده‌اند. کسانی هم می‌گویند این مشکلات قرار بوده در ios 9.2.1 حل شود ولی حل نشده.

مناسب ترین فصل برای تور ارمنستان چه فصلی می باشد

تور ارزان ارمنستان از جمله مسافرت هایی است که متقاضیان بسیاری دارد.سرزمین ارمنستان نیز توانسته می باشد.

نواحی مهم ارمنستان

ناحیه مرکزی: مرکز سیاسی ارمنستان و پایتخت آن یعنی ایروان در این ناحیه قرار گرفته است. بیشتر موزه‌ها و مراکز فرهنگی در ایروان قرار دارند. همینطور آتشفشان ۴۱۰۰ متری آراگاتس (Aragats) و صومعه‌های Gekhard و Khor Virap نیز در این منطقه واقع اند. بیشتر این ناحیه در جلگه‌ی خشک و مسطح آرارات واقع است.

ناحیه دریاچه سوان: این ناحیه در اطراف دریاچه سوان با ارتفاع دوهزار متری واقع شده و بسیار زیباست بطوریکه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این ناحیه چندین کلیسا و صومعه‌ی تاریخی وجود دارد و ساحل آن همواره پرجمعیت است.

قسمت جنوبی: نواحی مرزی این کشور با ایران را شامل می‌شود که غارهای جالب و بناهای مسیحی زیبایی دارد مانند صومعه های تاتِو و نوراوانک، غار موزرو و کاروانسرای سلیم.

قسمت شمالی: قسمت های مرزی ارمنستان با گرجستان در شمال که ناحیه‌ای کوهستانی و بسیار زیبا بوده و کلیساها و صومعه‌های متروکه‌ی بسیاری دارد. دره‌ی رود Debed و ناحیه «شامشادین» جزء قسمت های بسیار زیبا و تقریبا بکر این ناحیه محسوب می‌شوند.

ارمنستان
شهرهای مهم و دیدنی ارمنستان

طبیعت زیبای ارمنستان به تنهایی می‌تواند انگیزه‌ای بسیار قوی جهت سفر به این کشور باشد اگرچه تاریخ کهن این سرزمین مخصوصاً تاثیری که دین مسیحیت بر فرهنگ و معماری آن گذاشته، بسیار قابل توجه است.

ارتفاعات این کشور با پوشش گیاهی منحصر بفرد خود و چشمه‌های آب‌گرم و معدنی قابل نوشیدن، دریاچه‌های کوچک قابل شنا در ارتفاعات، امکان اسکی روی برف، قایق‌رانی و اسکی روی آب در دریاچه سوان (۴۰ کیلومتری ایروان) در کنار آثار باستانی و کلیساها و صومعه‌های چندصد ساله این کشور از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری آن محسوب می شوند.

ایروان: پایتخت این کشور و البته بزرگترین شهر آن علاوه بر بناهای تاریخی همچون قلعه اربونی و مسجد آبی، دارای ساختمان‌ها و خیابان‌هایی با معماری بسیار زیبایی شبیه شهرهایی چون وین اروپاست که حمایت مالی این طرح‌های معاصر از سوی شوروی سابق انجام می‌شد.

ارمنستان

میدان آزادی، ساختمان ماتناداران و خیابن ماشتوتس و از همه مهم‌تر ساختمان بزرگ اُپرا از جمله‌ی این طرح‌ها هستند.

دیلیجان ( تاووش مارز): ناحیه‌ای جنگلی و پرجمعیت که سوئیس کوچک نامیده می‌شود. این شهر به سبب آب و هوای بسیار تمیز و سالم و محیط طبیعی زیبایش شاهد سکونت بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور ارمنی است. در این ناحیه می توانید از چندین صومعه‌ی تاریخی همچون هاخارتسین و ماتوسا دیدن کرده و سری به دهکده‌ی ملوکان بزنید.

یرموک (یا جرموک یا وایوتز دزور مارز): شهر چشمه‌های آب معدنی و حیات‌وحش بوده و محیط بسیار زیبایی دارد. دریاچه معروف یرموک و صومعه Gnde در نزدیکی این شهر قرار دارند.

ساخکادزور (کوتایک مارز): که در نزدیکی ایروان قرار دارد، مقصد بسیاری از ورزشکاران و علاقه‌مندان طبیعت است. پیست اسکی این منطقه و صومعه کیچاریس دو منطقه بسیار مشهور این شهرند.

امیدواریم که تور ارمنستان به شما خوش بگذرد